HjemOpskrifterArtiklerButikLoginBliv medlemKonkurrencerForumRestaurant GuideOm madgal
Log ind eller Bliv medlem

populære diæter rammer fødevareproducenter

Skrevet d. 17 Juni 2004
South Beach-kuren og Atkins diæten er så populære i USA, at det tvinger fødevareproducenter til at introducere fedtfattige produkter i samarbejde med slankeguruerne. Hjertelægen Arthur Agatston er maden bag South Beach-kuren, som egentlig blev udviklet som en sundhedskur til patienter med risiko for hjertesygdomme, men viste sig at være en effektiv slankekur. Ligesom Atkins-diæten går den ud på at undgå mad med mange kulhydrater, og er så populær i USA, at det giver problemer for visse fødevareproducenter. Campell Soup er en af de fødevaregiganter, som er blevet ramt på omsætningen af amerikanernes fokus på kulhydrat-fattige diæter. Virksomheden har nu indgået en samarbejdsaftale med Arthur Agatston, så de kan bruge South Beach varemærket på en række nye produkter. - Dr. Agatstons livsstilstilgang til vægtkontrol sammen med hans fokus på at øge fuldkorn og grønsager samtidig med en sænkning af fedt i diæten, er konsistent med Krafts ønske om at forbedre ernæringen, siger Krafts vicedirektør Lance Friedmann til Børsen. Campell Soup har også mærket et faldende salg, og vil nu introducere en række nye kulhydratfattige suppeprodukter. Kilder: David Bentow, Børsen (14.06.04) Fødevarer, s. 9. Maria Cuculiza, Ekstra Bladet (13.06.04) s. 28-29. Marianne Eilenberger, B.T. (13.06.04) Kun for kvinder, s. 16-17.

Se alle nyhederne