HjemOpskrifterArtiklerButikLoginBliv medlemKonkurrencerForumRestaurant GuideOm madgal
Log ind eller Bliv medlem

Starbuck ændrer sit koncept

Skrevet d. 1 Juni 2007
Reduceringen sker som et led den fedmedebat der hersker i USA, hvor fastfoodkæder som Kentucky Fried Chicken og Mcdonald´s, der er blevet tvunget til at ændre på deres koncepter, skriver borsen.dk.

Hvis kunderne gerne vil have en kaffe med den fede sødmælk med en fedtprocent på 3,5, skal de selv spørge om det fra og med 5. juni.

Ellers bliver latten lavet på letmælk, der i USA har en fedtprocent på 2,0, hvorimod den er på 1,5 i Danmark.

- Skiftet væk fra sødmælk sker på direkte opfordring fra vores kunder, lyder det i en meddelelse fra senior vice president i Starbucks Coffee Co., Denny Marie Post.

Starbucks overvejer nu at udbrede konceptet til de 39 andre lande, hvor kæden ligger.

Men indtil videre vil det være muligt at få serveret kaffe med sødmælk i andre lande end USA - også i Danmark, hvor Stabukcs slår dørene op for den første butik i Københavns Lufthavn i juni.

Tidligere blev kaffen automatisk lavet på den fede variant, men nu vender den verdensomspændende kaffekæde rundt på en tallerken.

Kilde:TV2



Se alle nyhederne